Beauty and the Beast // 2017

De perfecte combinatie van oud en nieuw, dat is hoe ik het zou 'blurben'. Mijn innerlijke Disney jeugd-liefde borrelde weer omhoog bij alle traditionele liedjes. Een Disney remake moet goed uitgevoerd worden om fans gerust te stellen, ik kan je als full-time Disney fan zeggen dat dit fantastisch is gedaan.

Titel: Beauty and the Beast
Jaar van uitgave: 2017
Producer: Bill Condon
Bekende acteurs/actrices: Emma Watson, Dan Stevens, Luke Evans.

Ik hoorde niet meer dan fantastisch over deze film. Vanaf het moment dat de bioscoopdeuren open gingen voor Beauty and the Beast begon mijn hart sneller te kloppen. Wat zeg ik? Mijn hart begon al te kloppen bij de aankondiging! Mijn favoriete Disney film kwam tot leven, dit kon maar twee kanten op gaan. Ze zouden de film neer kunnen zetten zoals Disney het ooit bedoeld heeft, het verhaal van een meisje met andere interesses dan de rest maar een hart van goud. MAAR, de film had ook stierlijk verpest kunnen worden door teveel animatie en grote veranderingen. Ik kon al adem halen toen ik Emma Watson op de poster zag staan. Er had geen betere Belle kunnen zijn.

Emma Watson brengt de Belle tot leven die ik als kind heb geadoreerd. Een meisje met dromen voor tien en een hart van diamant. Is er iets wat Emma Watson niet kan? Ze zingt als een engel, acteert alsof ze de persoon is en is mooi zoals een Disney prinses. Sinds ik de film heb gezien ben ik compleet verslaafd aan de soundtracks. Vooral het liedje 'Belle' is een absolute favoriet. De teksten zijn zover ik weet hetzelfde als in de oude film. Op een paar toegevoegde liedjes na, maar dan opnieuw zijn die geweldig neer gezet. Het liedje dat Belle zingt wanneer haar mening over het beest veranderd laat je hart twintig keer sneller kloppen. Kippenvel momentjes zijn door de hele film verspreid als een warme deken na een koude winteravond.

Ik kan je natuurlijk weinig over het verhaal vertellen, niet omdat ik dan spoil maar simpelweg omdat er niets veranderd is. Dus, ik ga nog even door over de geweldige karakters. Het beest. Ja, hoe beschrijf je hem? Na tientallen interviews te bekijken en wat informatie vissen over de animaties ben ik een nog gelukkiger mens geworden. Ze hebben er namelijk voor gekozen het beest niet compleet te animeren, het is daadwerkelijk gespeeld alleen hebben ze er animaties overheen gegooid om het iets meer....beerachtig....te maken. Emma en Dan hebben daadwerkelijk samen gespeeld en dat zorgt voor een meer realistisch beeld. Het zorgt ervoor dat elke aanraking, elke blik en de manier waarop het beest lacht echt is. DANKJEWEL PRODUCERS! Wat een helden, simpelweg helden.

Dit is overduidelijk een film die ik nog honderd keer ga kijken zonder er genoeg van te krijgen. Beauty and the Beast voelt als thuiskomen.