Nick & Norah's infinite playlist (2008)

Cheesy, romance...mijn favoriete films. Ik hou ervan onderuit te zakken bij het meest zoetsappige verhaallijnen. Voor mij was het dan ook een feestje toen Netflix deze nieuwe film had toegevoegd. Nick & Norah's infinite playlist stond afgelopen zaterdag op mijn eenzame 'netflix and chill' menu.

Titel: Nick & Norah's infinite playlist.
Jaartal: 2008
Regisseur: Peter Sollet
Boek door: Rachel Cohn & David Levithan

Nick (Michael Cera), smoorverliefd op zijn sexy ex die onderhand alweer een nieuwe vriend heeft. Norah (Kat Dennings)? Een meisje met een beroemde vader en een ex waar ze niet eens verliefd op is. De twee tieners ontmoeten elkaar op een concert maar zijn eigenlijk al veel langer met elkaar verbonden dan zij denken. Namelijk door de cd's die Nick altijd voor zijn ex maakte. Uiteindelijk kwamen ze bij Norah terecht waardoor er iets is ontstaan dat hun meteen verbind...muziek. Maar wat als het de twee tieners, op de avond waar Norah's beste vriendin zoek raakt en Nick met zijn vrienden op zoek is naar het grootste popidool 'fluffy', lukt om liefde te voelen voor iemand naast hun exen?

Klinkt als een geweldige film toch? Ik was in ieder geval meteen verkocht bij de synopsis. Daarnaast ben ik een grote fan van Michael Cera in films, hij kan zich zo enorm goed transformeren in het personage.  Eerlijk gezegd heeft het mijn verwachtingen ook niet teleurgesteld. Ik ben dan wel snel tevreden met films maar tegelijkertijd ben ik ook iemand die echt iets verwacht. En als ik zin heb om te huilen, dan wil ik tranen kunnen laten. Dat was hier niet de bedoeling hoor, het was ook niet echt een huilfilm. Ik heb juist meer gelachen. De karakteristiek originele 'gays' waren om bij te schateren. Nick zijn beste vrienden, zijn bandje, bestaat namelijk uit allemaal homo's. En niet een beetje, maar openlijk. Heel erg openlijk. Dat ze de beste vriendin van Norah meteen meenamen gaf haar ook een beter motief om dat toe te laten. Ze maakte de film grappig maar lieten het ook beter lopen. Veel 'waarom?' vragen zijn door hun manier van doen beantwoord.

Naast de humor was de romantiek ook heel leuk. Het viel me mee dat ze niet 1,2,3, verliefd zijn geworden. Veel films passen dit namelijk toe en dan is het redelijk sterk te geloven dat het echt gebeurd. Nick en Norah bouwde het rustig op. Ik bedoel, natuurlijk was het een tiener cliché. Maar als we heel eerlijk zijn, dan genieten we daar allemaal wel een beetje van. In het begin mochten ze elkaar niet enorm  maar met hulp van vrienden, muziek en exen komen ze er wel. Vooral door elkaar. Ik vond dat ondanks de cliché dit verhaal erg realistisch was. En naast erg realistisch...erg vermakelijk. Ik kreeg er miljoenen kriebels in mijn buik van.

Sinds zaterdag heb ik al drie mensen tevreden gemaakt met deze film. Dus ik zou zeker eens naar Netflix gaan en hem op zijn minst in je lijst zetten! Behalve als je niet van tienerdrama's houd. Als je daar niet van houd dan moet je er niet eens op klikken...

Klik HIER voor de trailer.