XOXO (Netflix original)

Ik ben goed in een half uur door Netflix heen scrollen en uiteindelijk kiezen voor een film die ik al tien keer heb gezien. Tot ik Sarah Hyland op de cover van een nieuwe Netflix original film zag staan. In de afgelopen paar weken ben ik super tevreden geworden over Netflix originals, zo hebben we Stranger things en Degrassi bijvoorbeeld al met een dikke 4 of 5 van de 5 sterren afgerond. Deze film behoort ook weer tot die lijst, ook al is het misschien niet voor iedereen zo aangelegd.

Titel: XOXO
Regisseur: Christopher Louie
Jaar: 2016
Sterren: * * * *

Ethan een jongen die de geweldige kans krijgt om op te treden op een enorm festival genaamd XOXO moet door enorm veel drama om eindelijk op dat podium te komen. Niet alleen hij moet door heel wat heen om de avond van zijn leven te hebben, er zijn namelijk genoeg mensen. Krystal bijvoorbeeld, die haar charmante, lieve en dream-like jongen gaat ontmoeten op dit festival. Of Shannie en Ray die hun laatste avond als koppel op dit festival willen beleven. Uiteindelijk heeft iedereen in een enorme menigte zijn eigen verhaal maar zijn ze allemaal een beetje aan elkaar gelinkt. Hun eat, sleep, rave, repeat begint pas wanneer alles weer een beetje op een rijtje is....een verhaal over drugs, festivals, tieners en heel veel muziek.

Soms had ik zelf het gevoel dat ik drugs aan het gebruiken was...een verhaal met eigenlijk niet veel diepgang zou je dus denken. Toch kan je er heel veel achter zoeken. Deze film laat je meteen een beetje nadenken over hoeveel de jeugd nodig heeft om een leuke avond te hebben in plaats van gewoon te genieten. Hoe snel ze dingen opgeven en hoe makkelijk het is om iemand agressief te maken. Hoe er in een grote groep zoveel dingen gebeuren die je als persoon op jezelf niet door hebt.

Wat ik vooral heel leuk vond aan de film was dat je eigenlijk heel vlot alle karakters leert kennen. Iedereens verhaal is binnen no-time duidelijk en misschien een tikkeltje voorspelbaar. Toch houd dat me niet tegen verder te kijken, het houd me juist vast. Want onlangs het feit dat dit erg cheesy is wil ik heel graag weten wat er gebeurd! Ik kon me ook enorm goed plaatsen in alle personages, ze hebben allemaal iets waar je je als tiener in kunt plaatsen. Stiekem gaan we allemaal wel door hetzelfde heen.

"Angst en frustratie lijd vaak tot de waarheid"

Deze quote zou ik plaatsen bij de film. Want ze hadden allemaal een moment van pure frustratie waaruit de oplossing kwam. Ik raad deze film vooral aan aan mensen van mijn leeftijd. Niet dat volwassenen hem niet leuk zouden vinden maar het is wel echt zo'n typische tiener film. Ook voor festival liefhebbers is dit verhaal enorm leuk! Want als ik eerlijk ben, heb ik zelf ook wel zin in een groots feest nu....

Jammer dat ik nog op de bank zit en zo lekker mijn bed in kruip met Harry Potter. Nahh laat maar, dat is nog beter dan een festival.

XSam