Stranger things // seizoen 1

Een paar weken geleden besloot Netflix eindelijk nieuwe films en series toe te voegen. Volgens mij ben ik nog nooit zo blij geweest dat ze deze serie hebben toegevoegd aan de collectie! Het eerste seizoen van Stranger things is nog lang niet genoeg...jammer genoeg moet ik het vandaag even met slechts dit seizoen doen. Mensen die nog niets mee hebben gekregen over deze serie die zullen niet online zijn geweest want ja, het blies op!

Deze nieuwe serie vind plaats in het dorpje Hawkins waar vier jongetjes hun avond afronden met het spel 'Dungeons and dragons'. Alleen wanneer Will niet terug komt van zijn avond met zijn vrienden lijkt het allemaal iets ingewikkelder te worden. Niet alleen gaan de jongens op zoek naar hun vriend maar krijgt ook zijn moeder het gevoel dat er iets niet klopt. Haar zoon praat met haar door middel van lampen en ook al noemt iedereen haar gek, ze geeft niet op. De vermissing van haar zoontje blijkt na onderzoek van de jongens, de cheriff en zij zelf toch niet zo helder als verwacht. Er gebeuren vreemde dingen, vooral als er een meisje op komt dagen met bijzondere krachten. De zoektocht naar Will verloopt niet vlekkeloos maar zorgt voor een spannende serie!

Titel: Stranger things
Director: Matt Duffer, Ross Duffer
Jaar van uitgave: 2016
Sterren: * * * * *

Ik zal niet de eerste zijn die zegt dat ik bij deze serie een enorm Steven Spielberg gevoel kreeg. De 80's stijl die verwerkt is in het verhaal en de originele uitgedachte karakters bedoel ik dan vooral. Ik ben een groot fan van dit soort films! Eigenlijk was ik dan ook na de eerste aflevering al verkocht, het heeft een pakkend begin dat vlot oploopt door gebeurtenissen. Geen trammelant wat eigenlijk compleet onnodig is.

Er zijn heel veel dingen in de film te voorspellen voordat ze eigenlijk gebeuren, cliché zoals vele zullen zeggen. Toch vond ik het erg origineel geplaatst, misschien kwam dit doordat de cast een erg goed gekozen groep was. De mensen paste goed bij het karakter en het was erg verfrissend om een keer nieuwe acteurs te leren kennen. We hebben het perfecte meisje Nancy, de bizarre jongen Jonathan, het humoristische karakter Dustin en dan ook nog het aparte meisje Eleven. Eerlijk gezegd ben ik meer dan blij dat niemand er 'perfect' uitzag. Als iedereen eruit had gezien alsof ze net uit de visagie kwamen dan had de serie niet zoveel impact gehad.

Ja, deze serie is best creepy. Er zitten redelijk wat jumpscares in terwijl je dit eigenlijk niet zou verwachten aan het begin. Omdat je zo in de serie getrokken word is het erg moeilijk hier weer uit te komen en dus niet te schrikken. Voordat je hieraan begint...het is heel intens!

Ik geef deze serie vijf sterren, vooral omdat ik niet meer kan wachten op een nieuw seizoen! Deze serie heb ik compleet ge binge-watched met mijn moeder en ik raad het dan ook aan iedereen aan die een beetje van spanning houd. Een enorm goed uitgedacht verhaal met humor en geweldige spanning.