Me, Earl & the dying girl // 2015

Een dramatisch verhaal die je weer dichtbij 'The fault in our stars' brengt. Wel met een eigen tintje en enorm veel humor!

Titel: Me, Earl & the dying girl.
Regisseur: Alfonzo Gomez-Rejon
Publicatiedatum: 2015
Sterren: * * * *

Het heeft nog best lang geduurd voordat ik mezelf klaar had staan voor deze film, voordat ik op play gedrukt had wist ik gewoon dat die emotioneel zou worden. Dus pakte ik de tissues erbij en zakte ik neer op de bank.

Het verhaal en al zijn mooie details:

Het verhaal volgt Greg, een jongen met weinig vrienden en een bijzondere geest voor grapjes. Hij en zijn vriend Earl maken graag parody's van bekende films, schappen vol aan films maar niemand die ze mag zien. Behalve Rachel nadat Greg geforceerd word met haar om te gaan in verband met haar ziekte. Ook al was het niet het plan, ze leren elkaar kennen en gaan om elkaar geven.

Ik heb vooral genoten van de humor tussen Greg en Rachel, het liet goed zien dat humor iemand met zulk slecht nieuws levend kan houden. Ook al zwakt het later in de film wat af was daar natuurlijk wel een reden voor. Humor is iets wat de film origineel maakt. Ondanks deze humor, vergeet niet dat de tissues zeker nog aan bod zijn gekomen! De film is erg goed in elkaar gezet en met de perfecte balans in genres.

Dit was toch ook een boek?:

Zoals er de laatste tijd honderden komen, is dit inderdaad ook een boek verfilming. Ik zelf heb het boek nog niet gelezen waar ik best wel van baal... Ik wilde dan eerst de film ook niet kijken voordat ik het boek had gelezen maar stiekem kon ik het ook niet laten. De film stond al heel lang op mijn 'nog te kijken' lijstje...wachten was dus ook geen optie meer!

Natuurlijk is mijn aanrader zoals gewoonlijk om eerst het boek te lezen (ook al bluf ik hierbij een beetje) maar de film kijken zonder de liefde van het boek te kennen is zeker een optie. Ik zelf heb enorm van deze film genoten en heb het niet eens gelezen...maar dat komt nog wel.