Aan alle jongens van wie ik hield & boek 2.

Een tijdje geleden won ik 'PS ik hou nog steeds van je'  van Jenny Han tijdens een winactie van Moon Young Adult. Het heeft een eeuwigheid geduurd voordat ik deel één, 'aan alle jongens van wie ik hield', in een boekenwinkel kon vinden. Ein-de-lijk vond ik het boek in Arnhem. Mijn hart maakte een grote sprong en ik kon oprecht niet meer wachten om te beginnen. Zodra ik thuis kwam ben ik begonnen met lezen. Ik heb beide boeken uitgelezen, tijd voor de recensies!

"Aan alle jongens van wie ik hield volgt het leven van Lara Jean. Elke keer dat Lara Jean verliefd is en het draait weer op niks uit, schrijft ze een brief aan de desbetreffende jongen om de periode af te sluiten. Ze stort haar hart uit, adresseert de envelop, doet hem dicht... en stopt de brief in een doos die ze bewaart onder haar bed. Totdat op een dag de doos weg is, en alle brieven ook. Ze blijken te zijn gepost, inclusief de laatste, die gericht was aan Josh, het vriendje van haar oudere zus." - Achterflap.

Titel: Aan alle jongens van wie ik hield  (To all the boys I've loved before).
Auteur: Jenny Han.
Leestaal: Nederlands.
Bladzijden: 320
Uitgeverij: Moon Young Adult.
Begin-Eind: 2 april - 9 april.

Mijn verwachtingen voor dit boek zijn heel anders uitgepakt. Dat is het eerste wat ik eventjes wil vermelden. Van de achterflap haalde ik dat een gigantisch deel over de brieven zou gaan, dat concept leek me heel interessant. Uiteindelijk ging er maar een klein deel over deze geschreven brieven. Hoewel dat mij stiekem een beetje tegen viel, heb ik erg genoten van elk woord dat er geschreven stond. Jenny Han heeft een luchtige schrijfstijl. Het verhaal heeft niet echt een heftige verhaallijn en soms is dat gewoon heel erg nodig. Wat vaak een beetje opvalt is dat een boek zonder heftig verhaal of sterke rode draad mij niet lang vast houd. Dat had dit boek dus wel. Bij de laatste hoofdstukken werd ik verdrietig dat het einde er aan kwam.

Maar! Daar is deel twee. Nogmaals een dankjewel aan Moon Young Adult voor het toesturen van dit boek. Ik heb er zo enorm van genoten. Ik vond deel twee namelijk nog beter dan deel één. 'P.S. Ik hou nog steeds van je' bracht iets in beeld wat ik in vele YA boeken mis. Een stabiele tiener relatie. Nu zul je (mocht je het boek al gelezen hebben) denken , "uh, heb je het einde wel gelezen?". Jaa, dat heb ik. Maar voor het eerst in maanden las ik een boek waar in de relatie langer dan twintig pagina's duurde. Ik vond het daarnaast ook een realistische relatie en daarom hield ik zoveel van het boek. Alles voelde realistisch en ik werd er in gezogen.

Jenny Han heeft dus een super speels en luchtige schrijfstijl, daarnaast heeft ze geweldige karakters gecreëerd. Lara Jean is uniek, vrolijk en echt. Kitty (Katherine) is zo ongeveer het meest schattige meisje dat er kan bestaan en Peter, O Peter. Ik kan eerlijk gezegd niet meer wachten op deel drie, want ja, die komt! En het duurt niet eens meer zo lang.

Deze twee boeken zijn absolute toppers. Door mijn creatieve dipje was ik veel motivatie kwijt, deze boeken waren de eerste twee die ik zo snel heb uitgelezen in een lange tijd. Ik raad deze boeken vooral aan mensen met een drang naar iets rustigs aan. Je brein kan op stand 0 tijdens het lezen en genieten is niet ver te zoeken. Toch denk ik dat deze boeken wel bij een iets jongere doelgroep blijven. Het is vrij cheesy, voor mijn gevoel zullen mensen boven de 20 het niet geweldig vinden. Het is mogelijk!

Als je dit boek gelezen hebt of nog wilt lezen, laat het me dan zeker weten! Dat kan via de onderstaande links.