King's Cage // Victoria Aveyard

Mijn favoriete boekenreeks ooit is de Red Queen serie. Een boekenreeks vol met spanning, fantasie en drama! Deel drie, King's Cage, kwam op 7 februari uit. Natuurlijk moest ook ik die dus zo snel mogelijk lezen. Nadat ik Glass Sword opnieuw heb gelezen om weer een beetje in de stemming te komen, heb ik met veel tevredenheid dit boek uitgelezen. Lees hieronder wat ik er van vond...

Titel: King's Cage
Auteur: Victoria Aveyard
Leestaal: Engels
Uitgeverij: Harper Teen
Bladzijdes: 507
Begin-Eind: 20 februari - 2 maart

De rode draad van Mare Barrow haar verhaal is zo indrukwekkend. In boek één leerden we Mare kennen als de dief van de familie, haar armoedige leven dat plots werd omgegooid door een kracht die ze zelf niet kende. Victoria Aveyard gaf ons een nieuwe wereld met nieuwe krachten, maar in dit deel (boek drie) kreeg ik het gevoel dat de wereld zo realistisch was dat zelfs ik er zomaar zou kunnen gaan wonen. Niet alleen de wereld maar ook Mare stond in dit boek ineens heel dichtbij mij. Mare zakte mentaal erg achteruit, verloor haar sterkte en wist niet wie of wat ze allemaal had verloren. Het deed me oprecht pijn om haar in een situatie zoals deze terug te zien. Ondanks dat vele lezers haar hardhandig en cru vinden, hou ik van die meid.

Het fijnste aan dit boek vond ik dat het de serie zo goed balanceert. In deel twee was er enorm veel aan de hand en was mijn brein elke minuut bezig met het bijhouden van de gevechten. Hier hebben we de kans gekregen de karakters weer wat beter te leren kennen en rustig bij te komen van alles wat er gebeurt is in deze serie.

"The hottest fires burn blue, and his eyes are no exception"

Dat alles totdat de hel los breekt. Opnieuw heb ik met boeken gegooid, en dat haat ik want dan beschadig ik boeken. De laatste 100 pagina's zijn plots zo hectisch. Ik kan niet geloven dat we het einde hebben gekregen wat we nu gekregen hebben. Ik kan niet geloven dat de 'anyone can betray anyone' OPNIEUW de wereld in is geblazen. Mocht je besluiten dit boek op te pakken wees dan zeker goed voorbereid op tranen en frustratie.

Verder durf ik niet zoveel te zeggen zonder het hele boek te verpesten. Wat ik wil zeggen is dat het opnieuw een geweldig vervolg is en ik niet kan wachten tot deel vier! Het is en blijft mijn favoriete boeken-serie. We leren Mare Barrow op een andere manier kennen, en het blijft niet alleen bij haar. Ik raad iedereen aan door te blijven lezen, wat ik waarschijnlijk niet eens hoef te zeggen want na de eerste twee boeken is het moeilijk niet verslaafd te zijn!