Girl online going solo - Zoe Sugg

Zoals jullie weten heb ik de Girl Online serie vanaf het begin gevolgd! Dat kan ook bijna niet anders als je favoriete Youtuber een boekenreeks uit brengt. In ieder geval, deel drie kwam afgelopen november uit en ook al heeft het even geduurd, ook ik kan met tevredenheid zeggen dat ik de serie heb afgesloten. Zonder enorm veel te verklappen over het verhaal, ga ik jullie vandaag vertellen wat ik vond van deel drie, 'Girl online going solo'.

Titel: Girl online going solo
Auteur: Zoe Sugg
Leestaal: Nederlands
Uitgeverij: Van Goor / Best of YA
Bladzijdes: 352
Begin-Eind: 2 februari t/m 10 februari

Ik ga heel eerlijk zijn wanneer ik zeg dat dit niet mijn favoriete deel is. De eerste twee delen hielden voor mij een iets sterkere verhaallijn vast en hadden dan ook wat minder poespas nodig om het leuk te maken. Bij dit deel kostte het me wat moeite om er in te komen. Vandaar dat dit boek van mij dan ook niet meer dan drie sterren krijgt.

De reden dat deel drie het niet voor mij was, kan ik je niet heel duidelijk vertellen. Het enige waarvan ik zeker weet dat het me tegenviel, is dat het iets te 'overdreven' was voor mij. Alles werd zo enorm uitvergroot en er zijn dingen in blijven zitten die het verhaal makkelijk hadden kunnen verlaten. Maar dit alles maakt het boek niet minder leuk. Penny maakt een enorme vooruitgang door deze serie en in dit deel kan ze die vooruitgang zelfs gebruiken om haar nieuwe vriendin Posey een handje te helpen. Penny's vooruitgang heeft niet alleen effect op haar eigen leven maar ook op dat van alle lezers van haar blog. Het mooiste aan Girl online going solo is dan ook dat we echt kunnen zien wat je kunt bereiken als mens, zelfs al heb je last van paniekaanvallen en onzekerheden.

Zoals je weet van de vorige delen, is het verhaal eigenlijk het typische young adult tiener verhaal. Qua verhaallijn brengt het eigenlijk niets nieuws, maar de manier waarop Zoe vanuit eigen ervaringen heftige onderwerpen zoals paniekaanvallen overbrengt geeft het echt een eigen stem. Zo'n eigen stem, dat je gehecht raakt aan de karakters. Eerlijk is eerlijk, ik ga Elliot en Noah toch wel heel erg missen. Zij zijn mijn favoriete personages!
 Ik hoop heel erg dat Zoe besluit nog een boek uit te brengen, tot nu toe hebben al haar boeken namelijk een heerlijk feel-good gevoel over kunnen brengen welke ik zeer erg ga missen. Haar boeken lees je gemakkelijk weg en het zorgt voor een hartverwarmend gevoel.

"And maybe one day, when we realize we all feel the same, we can all stop pretending we are something we're not." - Girl online #1

Een perfect boek voor Valentijnsdag, maar daarover hoor je dinsdag meer! Dan zet ik namelijk een aantal hartverwarmende Valentijns favorieten op een rijtje. Zie ik je dan?