Valentijns boeken...

Als je net als mij ook dit jaar Valentijnsdag alleen door brengt, wees dan niet bang. Het maakt echt helemaal niets uit! Natuurlijk is het leuk een minaar te hebben om iets leuks mee te doen maar waarom spendeer je Valentijnsdag niet aan een beetje self-love? Valentijnsdag is de perfecte dag om lekker te kalmeren met een portie hartverwarmende boeken. Hieronder zet ik mijn Valentijn lees tips op een rijtje, zodat ook jij op 14 februari een liefdevolle dag kan hebben met je boeken!

De 'Girl online' serie - Zoë Sugg

Penny Porter heeft als 16-jarig meisje te maken met het leven van een tiener. Haar paniekaanvallen, een beste vriend die homo is en de vernedering die de middelbare school met zich mee brengt. Al deze frustraties typt ze weg op haar blog, onder de naam: Girl online. Wanneer haar identiteit op straat komt te liggen en al haar spannende verhalen gekoppeld worden aan het leven van Penny, word het haar teveel. Met haar moeder, die een bruiloft plant, vertrekt ze op vakantie naar New York. Wanneer Penny voor het eerst verliefd word en haar dagen ineens overgenomen worden door het prettige gevoel van vlinders, lijkt het allemaal zo slecht nog niet. Maar dingen veranderen wanneer ook haar hunk iemand anders lijkt te zijn dan zij dacht en haar online probleem niet opgelost is wanneer ze terug komt...

Ondanks dat dit niet de meest geweldige boeken zijn op kwaliteit niveau, zijn dit wel super hartverwarmende boeken! Er zit veel romantiek in dit boek, een overdosis aan vriendschap en dat allemaal gemixt met de benodigde tienerdrama. Ja, het is een beetje cliché maar houden we daar niet allemaal van? Ik ben een groot fan van Zoella en raad deze boeken dan ook aan voor Valentijn.

Eleanor & Park - Rainbow Rowell

Eleanor en Park zijn slim genoeg om te weten dat een eerste liefde bijna nooit voor eeuwig duurt, maar moedig en wanhopig genoeg om het een kans te geven.

Hierbij ook gewoon, alle Rainbow Rowell boeken. De schrijfstijl en de verhaal ideeën van Rowell zijn gemaakt voor iemand die zelf niet betrokken is in een relatie. Het laat zien dat liefde niet gaat om uiterlijk of om de reputatie van iemand, maar dat verliefd worden puur gaat om wat je hart zegt. Eleanor & Park is een boek dat binnen een dag opgeslokt kan worden, op 14 februari dus!

The fault in our stars - John Green

Hazel Grace Lancaster, een meisje met een gevecht tegen haar ziekte. Een meisje dat heel goed beseft dat ze langzaam dood aan het gaan is en dan ook niet zoveel meer verwacht van haar leven. Totdat ze Augustus Waters ontmoet. Gus, de jongen die zijn ziekte ooit heeft overleefd laat Hazel zien dat haar leven nog steeds zin heeft. Dat ze nog zo enorm veel kan beleven. Hazel en Augustus belanden in een liefdesverhaal dat je hart gelijk overneemt, maar hun ziektes blijven bestaan en de doos is bijna onvermijdelijk.

Ik zou de schrijfster van Fancy Words niet zijn als ik dit boek niet zo benoemen. Als absolute grote fan van John Green kan ik ook niet geloven dat je dit boek nog niet gelezen hebt! Het laat je lachen, huilen en verliefd worden tegelijk. Een boek dat je dit jaar gewoon MOET oppakken als je dat nog niet gedaan hebt.

De 'After' serie - Anna Todd

Tessa is een braaf meisje met een goede reputatie. Goede cijfers en een TE perfect vriendje maken het haar moeder heel makkelijk. Maar kleine meisjes worden groot wanneer ze naar college verdwijnen. Hardin Scott, een jongen onder de tattoo's en piercings en met een reputatie waar niemand vrolijk van word, legt zijn ogen op Tessa. De versiertruc van deze jongen lijken haar sneller om te gooien dan ze ooit had gedacht. Haar leven staat plots in vuur en vlam, en voordat ze het door heeft beland Tessa in een spel van liefde. Blijft het perfecte meisje nog zo braaf of is ze voorgoed beschadigd door de jongen die plots in haar kamer op kwam dagen?

Deze boeken zijn mijn absolute guilty-pleasure. Ik weet dat heel veel mensen dingen op te merken hebben aan deze boeken omdat de verhaallijn zich soms enorm herhaalt, maar ik ben er al voor gevallen toen deze nog op Wattpad stonden. De After serie is sensueel en romantisch, daarbij dus het perfecte verhaal voor een eenzame Valentijnsdag!

My kind of crazy - Robin Reul

Ondanks zijn goede intenties, steekt Hank Kirby ongewild de tuin van zijn 'crush' in brand. Het was natuurlijk niet de bedoeling maar zoals elk normaal mens wilt hij niet betrapt worden. Hank beland in een tweestrijd tussen het verliefd zijn op Peyton Breedlove en het toegeven van zijn fout...

Volgens mij heb ik echt al te vaak gepraat over dit boek, maar ik kan het niet laten deze nog een keer te vermelden. Ik zie hem gewoon te weinig langskomen op andere blogs! Robin Reul heeft echt een fantastische debuut neergezet die ook voor Valentijnsdag precies dun genoeg is om in één keer uit te lezen.

Dat zijn mijn hartverwarmende favorieten! Heb jij een van deze boeken gelezen of heb je misschien een boek om toe te voegen aan dit Valentijns lijstje? Laat het mij dan zeker even weten: